Καλώς ήλθατε στο Άγνωστο Forum

Άγνωστο Forum

Αποστολέας Θέμα: Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ  (Αναγνώστηκε 940 φορές)

Νοέμβριος 02, 2016, 07:40:09 μμ
  • Νέο Μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Δημοτικότητα: +0/-0
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


Η Προσευχή του Κυρίου είναι μία ειδικά σχεδιασμένη <συνταγή συμπυκνωμένης δύναμης> που επιφέρει την ανάπτυξη της ψυχής όταν λέγεται με σταθερότητα και επιμονή. Ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κάθε ανθρώπου, στο επίπεδο ακριβώς της εξέλιξης στο οποίο βρίσκεται, με την προϋπόθεση βέβαια, ότι προσεύχονται με ειλικρίνεια. Ο Ιησούς διατύπωσε την Προσευχή του έτσι, ώστε να περιέχει ολόκληρο το Χριστικό Μήνυμα, αλλά και να μην μπορεί να διαστρεβλωθεί.
 Η Προσευχή αποτελείται από επτά προτάσεις, (το επτά συμβολίζει την πληρότητα του ατόμου, την τελειότητα της ψυχής). Στην πρακτική βρίσκουμε και μια όγδοη πρόταση -ότι σου εστιν η βασιλεία και η δύναμις και η δόξα- αλλά αυτή, παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα θαυμάσιο αξίωμα, δεν είναι μέρος της Προσευχής.

ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ
 Πατέρα μας. Ο Ιησούς έχει κρύψει μέσα σε αυτές τις απλές λέξεις μια πνευματική βόμβα που τελικά θα καταστρέψει κάθε σύστημα που επινόησε ο άνθρωπος και το οποίο κρατά αιχμάλωτη την ανθρωπότητα. Μας λέει ξεκάθαρα ότι η σχέση ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο είναι σχέση πατέρα προς παιδί. Αυτό αποκλείει την δυνατότητα να είναι ο Θεός ένας ανελέητος κριτής κι εμείς οι δούλοι του. Ο Κοσμικός νόμος λέει, τα όμοια γεννούν όμοια. ΄Ετσι λοιπόν, εφόσον ο Θεός είναι Πνεύμα Θεϊκό, το ίδιο πρέπει να είναι κι ο άνθρωπος. Δεν λέει Πατέρα μου, λέει Πατέρα μας, πράγμα που αποκαλύπτει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι αδέλφια, παιδιά ενός Πατέρα και άρα δεν μπορεί να υπάρχουν ούτε αφεντικά ούτε σκλάβοι, ούτε εκλεκτοί ούτε ανάξιοι.


Ο ΕΝ ΤΟΙΣ ΟΥΡΑΝΟΙΣ
 Ο Ιησούς εξηγεί ότι η φύση του Θεού είναι να βρίσκεται στον ουρανό και η φύση του ανθρώπου είναι να βρίσκεται στη γη, γιατί ο Θεός είναι η Αιτία και ο άνθρωπος είναι η εκδήλωση. Μας ξεκαθαρίζει ότι παρόλο που ο Θεός και ο άνθρωπος αποτελούν μια Ολότητα, δεν είναι ένα και το αυτό. Ο Θεός βρίσκεται στον ουρανό και ο άνθρωπος στη γη και ο καθένας έχει το δικό του ρόλο στα πλαίσια της δημιουργίας.

ΑΓΙΑΣΘΗΤΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ
 Στη Βίβλο, όπως και σε άλλα κείμενα το όνομα οποιουδήποτε πράγματος, δηλώνει την θεμελιακή του φύση, έτσι όταν μαθαίνουμε το όνομα του Θεού, μαθαίνουμε τη φύση Του. Αυτό το όνομα ο Ιησούς χαρακτηρίζει σαν άγιο. ΄Αγιο σημαίνει ιερό, τέλειο. Αυτό μας δείχνει ότι η φύση του Θεού είναι κάτι το ολοκληρωμένο, το τέλειο. Εφόσον η φύση του Θεού είναι άγια, οτιδήποτε προκύπτει απ΄αυτή την Αιτία, πρέπει να είναι επίσης άγιο ή τέλειο. ΄Αρα ο Θεός, δεν είναι δυνατόν να στέλνει στους ανθρώπους (όπως πιστεύουν μερικές φορές) αρρώστιες, ατυχήματα, και πολύ περισσότερο θάνατο, γιατί αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με την φύση Του.

ΕΛΘΕΤΩ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΟΥ, ΓΕΝΝΗΘΗΤΩ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΣΟΥ, ΩΣ ΕΝ ΟΥΡΑΝΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
 Ο άνθρωπος, σαν εκδήλωση ή έκφραση του Θεού, έχει σαν έργο του να εγκαθιδρύσει την Βασιλεία του Θεού πάνω στη γη, δηλαδή να πραγματώνουμε σε μια χειροπιαστή εκδήλωση τις ιδέες Του. Ο Θεός έχει μεγαλειώδη και υπέροχα σχέδια για τον καθένα από μας, μια θαυμάσια καριέρα, γεμάτη ενδιαφέροντα ζωή, χαρά και ο λόγος της ύπαρξής μας είναι να τα πραγματοποιήσουμε. Στο σύμπαν (ουρανό) όλα λειτουργούν τέλεια με βάση τους Κοσμικούς νόμους κι εμείς με αυτή την προσευχή Του ζητάμε να κατανοήσουμε το θέλημά Του (δηλαδή τον σκοπό της ζωής μας), ώστε να μην κάνουμε κακή χρήση της ελεύθερης βούλησης με συνέπεια τα κάθε είδους προβλήματα στο φυσικό επίπεδο.

ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙΟΥΣΙΟΝ ΔΟΣ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ
Το θέλημα του Πατέρα μας είναι να ζούμε μια ζωή υγείας κι ευτυχίας και να εξελισσόμαστε μέρα με τη μέρα στο δρόμο της τελειοποίησης. Για τον σκοπό αυτό χρειαζόμαστε τροφή, ένδυση, κατοικία, μέσα μετακίνησης, βιβλία, ελευθερία κλπ. Στην Προσευχή του Κυρίου όλες αυτές οι ανάγκες περιλαμβάνονται στην λέξη <άρτον> και σαν παιδιά ενός Πατέρα που μας αγαπά, μπορούμε να περιμένουμε απ΄αυτόν όλα όσα μας χρειάζονται. Στην εσωτερική και σπουδαιότερη έννοιά του, ο άρτος ο επιούσιος, σημαίνει την επίγνωση της Παρουσίας του Θεού, όχι θεωρητικά, αλλά ουσιαστικά, την αίσθηση ότι επειδή είναι Θεός πανάγαθος, παντοδύναμος, πάνσοφος και γεμάτος αγάπη, θα φροντίσει όλες τις ανάγκες μας, θα μας διδάξει όσα πρέπει να μάθουμε και θα καθοδηγήσει τα βήματά μας έτσι, ώστε, να μην πέφτουμε σε πλάνες. ΄Ενας άλλος λόγος που ο άρτος συμβολίζει την εμπειρία της Θεϊκής Παρουσίας, είναι ότι η πράξη του φαγητού είναι κάτι που κάνει ο καθένας για τον εαυτό του. Κανένας δεν μπορεί να αφομοιώσει την τροφή για λογαριασμό κάποιου άλλου. Κατά τον ίδιο τρόπο, η επίγνωση της Παρουσίας του Θεού, είναι κάτι που κανένας άλλος δεν μπορεί να το κάνει για μας.

ΚΑΙ ΑΦΕΣ ΗΜΙΝ ΤΑ ΟΦΕΙΛΗΜΑΤΑ ΗΜΩΝ ΩΣ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΑΦΙΕΜΕΝ ΤΟΙΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙΣ ΗΜΩΝ
 Στο σημείο αυτό τίθεται το κρίσιμο ζήτημα της συγχώρησης, μιας και η συγχώρηση των αμαρτιών είναι το κεντρικό πρόβλημα της ζωής. Είναι μια δήλωση που μας αναγκάζει να εκτελέσουμε το σπουδαίο μυστήριο της συγχώρησης, σε όλη του την έκταση και πληρότητα. Μας υποχρεώνει να δηλώσουμε ότι έχουμε ήδη συγχωρήσει τους πάντες, και η δική μας συγχώρηση εξαρτάται απ΄αυτό. Πρέπει να βγάλουμε από μέσα μας κάθε αίσθημα μνησικακίας και καταδίκης για τους άλλους, αλλά και κάθε τάση αυτοκαταδίκης και τύψεων. Πρέπει να συγχωρούμε τον εαυτό μας, αλλά αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε αν δεν έχουμε πρώτα συγχωρήσει τους άλλους. Καθώς θα ασχολούμαστε ουσιαστικά με την πράξη της συγχώρησης, σύντομα θα διαπιστώσουμε πως είμαστε απαλλαγμένοι από κάθε πικρόχολη σκέψη και τάση κατάκρισης και η ευτυχία, η υγεία και όλη γενικά η ζωή μας θα έχει βελτιωθεί ριζικά.

ΚΑΙ ΜΗ ΕΙΣΕΝΕΓΚΗΣ ΗΜΑΣ ΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΝ, ΑΛΛΑ ΡΥΣΑΙ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ
 Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τους κρυφούς κινδύνους και τις δυσκολίες που συναντά η ψυχή στα διάφορα στάδια της πνευματικής εξέλιξης γι΄αυτό παρενέβαλε αυτή τη φράση στην προσευχή. Ζητάμε να μην είμαστε αναγκασμένοι να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις ανώτερες των δυνάμεών μας. Να μην βρεθούμε ποτέ σε κάποια δύσκολη θέση που να μην μπορούμε να ξεπεράσουμε κι αυτό γιατί όσο αναπτυσσόμαστε, τόσο μας περιμένουν καινούριοι και πανίσχυροι πειρασμοί για να μας ρίξουν κάτω αν δεν είμαστε προσεκτικοί. Πειρασμοί που έχουν να κάνουν με την αυτοπροβολή μας, με την επιθυμία για ατομική δόξα, με προσωπικές τιμές, με την απόκτηση υλικών αγαθών ή ακόμα με το χειρότερο αμάρτημα, αυτό της πνευματικής περηφάνειας. Το τελευταίο έχει σταθεί σαν ατσάλινος τοίχος ανάμεσα σε πολλές μεγάλες ψυχές και στον Θεό.

ΟΤΙ ΣΟΥ ΕΣΤΙΝ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΜΙΣ ΚΑΙ Η ΔΟΞΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ
 Αυτή η ρήση ανακεφαλαιώνει την βασική αλήθεια της Πανταχού Παρουσίας και Παντοδυναμίας του Θεού. Σημαίνει ότι ο Θεός είναι <τα πάντα εν πασι>, η αιτία, η πράξη, το αποτέλεσμα και θα μπορούσαμε να πούμε και ο παρατηρητής. Η θαυμαστή αλλαγή που μας συμβαίνει καθώς κατανοούμε τι σημαίνει ότι ο Θεός είναι Πανταχού Παρών, μεταμορφώνει κάθε φάση της ζωής μας, μετατρέποντας τη λύπη σε χαρά, τα γηρατειά σε νιότη, το σκοτάδι σε φως και ζωή.

Αναστασία Τάλιου
Πηγή: Η Επί του ΄Ορους Ομιλία
΄Εμμετ Φοξ